Autors de l'ICTA

Projectes relationats

Últims articles publicats

2015 The Walkable city and the importance of the proximity environments for Barcelona’s everyday mobility[disponible en anglès]

2014 What Defines Quality of Life? The Gap Between Public Policies and Locally Defined Indicators Among Residents of Kodagu, Karnataka (India)[disponible en anglès]

2014 Resilience of traditional knowledge systems: The case of agricultural knowledge in home gardens of the Iberian Peninsula[disponible en anglès]

2014 Social Equity Matters in Payments for Ecosystem Services[disponible en anglès]

Plantes malèfiques i fantàstiques.

2008, SPIRAL - número/volum 18 - Pàgines 22-23

Autors de l'ICTA:
Martí Boada Juncà, Roser Maneja Zaragoza, Sònia Sánchez Mateo

Tots els autors:
SÀNCHEZ, S.; MANEJA, R.; BOADA, M.

Abstract
Pròpiament els adjectius “malèfic” i “fantàstic” no són atribuïbles a les plantes, sinó que han estat les propietats, els usos, les creences populars i la simbologia que els humans han associat tradicionalment a determinades espècies vegetals el motiu pel qual s’ha originat aquesta dicotomia.

D’una banda, es coneixen com a plantes malèfiques aquelles que posseeixen propietats tòxiques perjudicials pels éssers humans. La majoria de les propietats són conegudes des d’antany i transmeses de forma oral, així com els remeis per combatre’n els efectes ja que, generalment, no es coneixen antídots i la primera actuació en cas d’ingesta és induir el vòmit seguit d’un rentat gàstric.

De l’altra, les plantes fantàstiques són aquelles popularment considerades remeieres o amb virtuts apreciades. Tanmateix, moltes plantes tòxiques han estat emprades des del punt de vista medicinal, ja que la principal diferència entre els efectes tòxics i medicinals es troba en la dosi administrada.