EJOLT. Environmental Justice Organizations, Liabilities and Trade

Inici projecte: 01/04/2011 - Fi projecte: 31/03/2015

Codi :.

Abstract:Les organitzacions de justícia ambiental són organitzacions de la societat civil relacionades amb conflictes d’extracció o de disposició de residus. El projecte EJOLT reuneix a un consorci internacional d’actors (científics, organitzacions activistes, grups d’experts i dissenyadors de política) de diversos àmbits (llei ambiental, salut ambiental, ecologia política, economia ecològica) amb el propòsit de promoure l’aprenentatge mutu i la col•laboració entre actors interessats en la ciència de la sostenibilitat, molt en particular, en els seus aspectes distributius. Els conceptes de deute ecològic (o responsabilitat ecològica) i intercanvi ecològicament desigual són claus. Per aquesta raó, el projecte es centra en l’ús d’aquests conceptes, tant en activitats científiques con d’activisme o de disseny de polítiques. EJOLT analitzarà les arrels dels creixents conflictes ecològic-distributius a diferents escales, i com convertir-los en un revulsiu a la sostenibilitat ambiental.

Entitat financiera: UE-European Commission (FP7 SiS-2010-266642)

Investigador/s responsable/s: Joan Martínez Alier

Personal relacionat: Marta Conde Puigmal, Hali Healy, Beatriz Rodríguez-Labajos, Leah Temper

Comunicats

• 08/09/2014 - 31/10/2014

EJOLT news: Analyzing environmental conflicts in Colombia[disponible en anglès]

An analysis of 72 cases of environmental conflict in Colombia in the EJOLT database has been published by Prof. Mario A. Pérez Rincón of CINARA and Universidad del Valle, Cali. This is contained in a 70 page long chapter with over forty tables and figures, “Conflictos ambientales en Colombia: inventario, caracterización y análisis” in L. J. Garay, ed., “Minería en Colombia: control público, memoria y justicia socio-ecológica, movimientos sociales y posconflicto”, Contraloría General de la República, Bogotá 2014, p. 253-325, available at:
    Mario A. Pérez Rincón (who holds a UAB doctorate) and a group of assistants have collected about 100 conflicts in Colombia, and in this long chapter the trends corresponding to the first 72 are analysed. This is a brilliant exercise in statistical political ecology. The Contralora General of Colombia, Sandra Morelli, has been exceptionally involved in helping to bring the inequities of the mining industry in Colombia to public scrutiny. She has written a preface to Garay’s edited book, one in a series of four books.

EJOLT partners and collaborators have several articles in English in the pipeline on countries such as Turkey, Ecuador, Madagascar … and also on specific themes, like mining conflicts, and on the general methodology of the EJ Atlas (http://ejatlas.org/).

Mario A. Pérez Rincón’s pioneering work will be sent also as a revised article to the journal REVIBEC, and later an English version will be prepared.[disponible en anglès]